Bokningsregler

Bokning av tider kan göras via Min Golf eller per telefon 08-580 313 00.

Viksjömedlem med kategori 7-dagarsspel:

• Kan boka två starttider där Viksjömedlem själv ingår, upp till 14 dagar i förväg. Ny tid kan bokas först när en bokad starttid är utnyttjad d.v.s. efter avslutad runda.
  • Viksjömedlem med kategori 7-dagarsspel har rätt att ta med tre (3) gäster vid spel alla dagar.

Viksjömedlem med kategori spel på 9-hålsbanan:

• Viksjömedlem med kategori spel på 9-hålsbanan har rätt att ta med tre (3) gäster vid spel alla dagar.

Viksjömedlem med kategori vardagsspel:

• Kan boka två vardagstider, där Viksjömedlem själv ingår, upp till 14 dagar i förväg. Ny tid kan bokas först när en bokad starttid är utnyttjad d.v.s. efter avslutad runda.
  • Viksjömedlem med kategori vardagsspel har rätt att ta med tre (3) gäster vid spel helgfri vardag.

Viksjömedlem med kategori greenfeespel:

• Kan boka två starttider sju dagar före spel.

I begreppet "gäst" ingår även Viksjömedlem som startar utanför sin kategoritid som gäst till Viksjömedlem inom kategorin.

Greenfeegäster:

• Kan boka två starttider sju dagar före spel.

Sen avbokning och "no show"

• Avbokning ska ske senast 2 timmar innan bokad starttid. Då finns fortfarande tid för annan spelare att boka in sig på den lediga starttiden.
  • En spelare som avbokar senare än 2 timmar innan bokad starttid debiteras en avbokningsavgift på 50 kr.
  • En spelare som uteblir och inte bokat av sin starttid debiteras en "no show"-avgift på 200 kr samt mister sin möjlighet att boka starttider i GIT tills betalning skett.
  • Vid byte av Golf-ID i shopen, eller på telefon inom två timmar innan starttiden debiteras den nya spelaren 200 kr. Är spelaren en greenfeegäst tillkommer det 200 kr på gällande greenfee. Avgiften erläggs i shopen innan spel.
  • Reglerna gäller för både medlem och greenfeegäst.

Samtliga spelare i bollen skall namnges med namn och golf-ID. Shopen äger rätt att tilldela plats till annan spelare i boll som inte är fylld.