Medlemskap i Järfälla GK

Bli medlem i en golfklubb i Järfälla!
Nu får du chansen att bli medlem i en golfklubb i Järfälla med spelmöjlighet på Viksjö Golfklubb! Med ditt medlemskap kan du även gästspela på övriga banor i Sverige. Ev. spel- och hcp-restriktioner varierar från bana till bana.

Järfälla Golfklubb invaldes som medlem i Svenska Golfförbundet hösten 2005 och innehar sedan december 2007 ett fullvärdigt medlemskap, M1 i SGF. Syftet är att ge fler golfare i Norr/Västerort möjlighet till ett medlemskap i närheten av där de bor. Spelrätt erbjuds i första hand på Viksjö GKs 9-hålsbana. Spelrätten avser reducerad greenfee, antingen via dagsgreenfee eller årsgreenfee.

Medlemsavgift
Medlemsavgiften är 1.200 kr för seniorer fr.o.m. 22 år  och endast 650 kr för juniorer t.o.m. 21 år. OBS! Ingen inträdesavgift eller medlemslån. Medlem har rätt att utnyttja Viksjö Golfklubbs övningsområden (2 puttinggreener och 2 pitchinggreener), klubbhus och omklädningsrum utan extra kostnad.

Antal medlemmar
Intresset för Järfälla Golfklubb är stabilt.  Ca 1 000 personer är f.n. medlemmar i klubben.

Årsgreenfee för endast 1.345 kr!
Vi fortsätter med att erbjuda årsgreenfee för endast 1.345 kr! (Ord. pris 2.600 kr) Juniorer betalar endast 820 kr! (Ord. pris 1.800 kr) Det innebär att du som Järfällamedlem har tillgång till obegränsat spel på Viksjö GKs trevliga 9-hålsbana för endast 2.545 kr (juniorer 1.470 kr). Start får ske alla dagar och tider, även helger. 9-hålsbanan har sommargreener i princip året runt!

Greenfee på Viksjö GKs 9-hålsbana för medlemmar i Järfälla GK
Bokning av starttider kan göras med samma regler som för medlem i Viksjö GK. Vid 18-håls spel går det att boka starttider för båda varven.

Greenfee på  Viksjö GKs 18-hålsbana för medlemmar i Järfälla GK
Alla medlemmar betalar för 18 hål en reducerad greenfee på vid spel helgfria vardagar. Bokning av starttider kan göras med samma regler som för greenfeegäst.

Utbildningsverksamhet
Medlemmar i Järfälla GK erbjudes möjlighet till både nybörjar- och vidareutbildning av auktoriserade tränare.

Bli medlem via E-post till: kansli@jarfallagk.se

Välkommen med din ansökan som medlem i Järfälla Golfklubb!