Allmän information

Vi vill att alla ska kunna spela golf efter sin egna förmåga. Verksamheten på Viksjö GK utgår från vår värdegrund som lyder:

Alla barn och ungdomar som väljer golf ska få vara med i en verksamhet med GLÄDJE, GEMENSKAP & UPPMUNTRAN genom UTMANING & UTVECKLING. Detta sker i en åretruntverksamhet med tränare & ledare i nära samarbete.

Värdegrunden uppnår vi genom att Träffas, Trivas, Träna och Tävla. Klubbens Juniorsektion har till uppgift att säkerställa att vår värdegrund efterlevs.
Klubben erbjuder nivåanpassad golf- och fysträning året runt för alla åldrar.

På Viksjö har vi organiserad träning för juniorer mellan 6-21 år men vi arbetar även aktivt för att behålla de som är mellan 22-25 år, bl a genom fortsatt träning och som unga ledare.
Läs mer om Golfkul 6-7 år, Knatte 8-11 år och Ungdom 12-21 år under respektive länk.
Är du över 12 år och vill prova på golf föreslår vi en nybörjarkurs. Kontakta gärna oss tränare via mejl om du är osäker, tranare@viksjogk.se

Träningen på Viksjö GK bedrivs av våra PGA utbildade tränare Malin, Per och Philip tillsammans med utbildade föräldrar, ledare och coacher. All träning utgår ifrån boken Golfäventyret som är ett utmärkt verktyg för att utveckla din golf. Alla träningspass för Golfkul och Knatte är uppdelade i ett träningsmoment och ett spelmoment. För Ungdomar mellan 12-21 år ingår ett spelpass varannan vecka på banan.

Vi hoppas att du kontaktar oss för mer information om hur du och/eller ditt barn kan vara med.

Varmt välkommen till ungdomsverksamheten på Viksjö Golfklubb!