Ungdom 12-21 år

Ungdomar 12–21 år på Viksjö GK!

Anmälan för 2024 öppnar i början på 2024.

Är du ny i Ungdomsträning och vill gärna vara med vänligen kontakta Philip på mejl philip@viksjogk.se eller telefon 0709-94 69 76.

ANMÄLAN OCH BETALNING

Träningsveckor och träningstider
Träningen pågar vecka 18 - 24 och 34 – 38. Under våren tränar varje ungdomsgrupp 1x1,5 timme och 1x1 timme per vecka. På hösten tränar varje ungdomsgrupp 2x1 timme per vecka. Håll koll på när just din träning startar på hösten då allt tidigareläggs pga mörker.

Under helgdagar såsom Valborg, Kristihimmelsfärd och Sveriges Nationaldag kommer träningen att vara på dagtid och inte kvällstid. Håll koll på veckoschemat som skickas ut varje vecka.

Förtur för Ungdomar som varit med tidigare i träning.

I träningsavgiften på 2895 kr ingår bl. a:

• Gruppträning 2 ggr i veckan. Totalt 24 träningar.
  • Spelpass på banan v. Anmälan görs via Svenskalag.se
  • Fredagstävlingar
  • Träning med PGA tränare och tränarassistenter.
  • Överraskning från klubben.
  • Ungdomsfestival med grillning och lagtävling på banan.
  • Möjlighet till öppna träningar á 1,5 h på utlysta dagar under april och oktober. Vilka dagar, meddelas via mail och obligatorisk anmälan.
  • Total möjlighet till ca 40 timmar träning med PGA Tränare.

Gruppindelning
Ändringar kan komma att ske beroende på anmälningar. När anmälan är slut kommer grupperna att skickas ut via mail samt sitta uppe på anslagstavlan i klubbhuset. Kan ni inte träna på den tiden/dagen ni har blivit satta på, kontakta oss genast på tranare@viksjogk.se så ska vi se vad vi kan hitta för lösning.

Krav på medlemskap
För att få vara med i Ungdomsträning på Viksjö GK gäller att du är fullvärdig medlem i Viksjö GKej i Järfälla GK. Det finns olika typer av medlemskap så ta kontakt med kansliet på kansli@viksjogk.se för mer information.

Träningsschema
Skickas ut varje vecka på måndagen med träningstider men även på anslagstavlan som berättar vilket övningsområde som träningen äger rum.

Spelpass på bana
Dessa träningar är föräldraledda där förälder går (ej spelar) med sitt och andras barn på banan. Anmälan för detta görs via Svenskalag.se som skickas ut via tränare. Anmälan sker senast dagen för sitt eget spelpass. Beroende på vilken hcp du har spelar du antingen 9 håls banan eller 9 hål på 18 håls banan, detta meddelas till varje grupp. Spelpassen genomförs 3 gånger på våren och 3 gånger på hösten.

Spelträningar är: Vecka .

Fredagstävling
Spelas över 18 hål under vecka  (med reservation för eventuella förändringar) och anmälan görs via min golf.
Startavgift och priser ingår i träningsavgiften.

Det är endast barn som är med i Ungdomsträning som får vara med på Fredagstävlingarna.

Öppen träning
För ungdom har vi öppna träningar. Först till kvarn och endast 16 platser/träning. Dessa är endast till för de som varit med i träning.

Informationsmöte
Allmän information om ungdomsträningen                16 april kl. 19.00-20.00

ANMÄLAN OCH BETALNING
Sista dag för anmälan är 10 april. Förtur till de som varit med tidigare i träning.

Ni som vill veta mer om Ungdomsträningen på Viksjö GK kontakta gärna oss!
Varmt välkomna på träning önskar Tränarna på Viksjö GK.