Knatte 8-11 år

På Viksjö Golfklubb är du Knatte mellan 8 - 11 års ålder och här kan du läsa mer om verksamheten. Varmt välkommen!

Anmälningstiden har gått ut. Är man intresserad av att vara med kontakta Philip på philip@viksjogk.se.

Knattegrupperna tränar 1 gång i veckan under 1,5 timme och träningen pågår:
1 plats kvar! Måndagar 18.00 - 19.30, vecka 19 - 24 och 34 - 38
FULL! Tisdagar 18.00 - 19.30, vecka 19 - 24 och 34 - 38
FULL! Onsdagar 18.00 - 19.30, vecka 19 - 24 och 34 - 38
FULL! Söndagar 10.00 - 11.30, vecka 19 - 24 och 33 - 37

Preliminära Grupper för 2024 är ej klara - de nya grupperna uppdateras efter sista anmälningsdag
Vi försöker så långt det går att placera de som varit med förut i samma grupper. I varje grupp är det 10 - 14 barn och de som varit med i träning tidigare, har förtur.

Träning
Golfträningen leds av våra ledarutbildade juniorer, samt föräldrar, och vi utgår från materialet Golfäventyret. Vi tränar på alla golfens slag, gör olika övningar och spelar golf på bana under våra träningspass. Alla barn i knatte får varsitt golfäventyrethäfte att ha i golfbagen.
Om du behöver byta träningsdag vänligen ta kontakt med tranare@viksjogk.se så försöker vi lösa det på bästa möjliga sätt.

Glöm inte att ha med kläder efter väder, vi är ute även om det regnar, samt vatten och frukt till pausen i träningen.

För att undvika för mycket stress och press på barnen ber vi gärna er föräldrar som inte anmält att de kommer vara ledare och ej har gått på ledarträffar och ledarutbildningar att inte närvara på träningarna. Blir oftast mycket enklare för våra Ungdomar och även för andra föräldrar att ta hand om just ert barn.

Spelträning
Spelträning ingår i träningsavgiften och sker på lördagar och/eller söndagar under träningsveckorna (med reservation för att banan är bokad för annat). Då spelar man antingen 30-banan eller 50-banan på stora övningsfältet eller 100-banan eller röd tee på 9-hålsbanan. Spelpassen leds av medföljande förälder (inga ledare) och genomförs på lördagar med första start kl. 8.35 och/eller på söndagar med första start kl. 16.35.

Anmälan görs endast genom sidan/appen "Svenska Lag" senast på torsdagen kl. 12.00 före spelpasset. Information om sidan/appen "Svenska Lag" kommer på informationsmötet samt i mejl närmare träningsstart. Ladda däremot gärna ned appen redan nu.

När man har anmält sig på torsdagen blir man sedan tilldelad en starttid som man får på fredag eftermiddag. Den starttiden kan man se på sitt barns "min golf" på golf.se eller genom att ringa shopen vid 15 tiden på fredagen. Man kommer sedan till shopen senast 15 minuter före sin starttid för att hämta ut scorekort och sedan går man (ej spelar) runt med sitt barn och guidar.

Träningsmedlemskap
Alla Knattar i träning behöver ha ett träningsmedlemskap i Viksjö GK som ger rätt att spela 30-banan, 50-banan och 9-hålsbanan (mot greenfee). Medlemskapet betalas i samband med träningsavgiften. För att skaffa fullvärdigt medlemskap, där man får spela fritt på de stora banorna, vänligen kontakta kansli@viksjogk.se.

Avgift Knatteträning 2024:

1. Träningsavgift + träningsmedlemskap: 2150 kr (måste betalas av icke medlemmar)
  2. Träningsavgift: 1850 kr (för de som har fullvärdigt medlemskap i Viksjö GK)

Sista anmälan är 10 april.

Nya Knattar
Som ny Knatte på Viksjö GK har du möjlighet att få tillbaka en del av anmälningsavgiften om du väljer att inte fortsätta efter:
1:a tillfället återbetalas 2000 kr
2:a tillfället återbetalas 1950 kr