Sommarläger 8-14 år

Välkommen till vårt populära Sommarläger 17 - 20 juni.

ANMÄLAN OCH BETALNING

Juniorer i åldern 8-14 år är välkomna att vara med på ett roligt och lärorikt 3 1/2-dagars läger. Lägret pågår 17-20 juni med Teen cup som avslutning. Vi kommer att dela in juniorerna så gott det går efter ålder och efter nivå (hcp). Detta för att alla ska få utveckling och utmaningar på den nivå man befinner sig. Det finns möjlighet att önska att vara i samma grupp som en kompis och det kommer vi att ta hänsyn till när vi planerar grupperna. Anmälan och betalning för lägret sker längre ner på denna sida.

I avgiften för Sommarlägret ingår bl a:

- Träning och spel på bana under lägerdagarna
- All träning planeras av PGA-utbildad tränare
- All träning leds av våra duktiga och populära Ungdomar
- All träning utgår från Svenska golfförbundets material Golfäventyret
- Lunch och mellanmål ingår dagligen
- Överraskning
- Startavgift till Teen Cup
- Avslutningsaktiviteter

Information om lägret
Lägret pågår mellan 17-20 juni mellan klockan 09:00 - 15:00 varje dag. 20 juni (halvdag) endast spel och avslut efter spel.

Morgon och/eller eftermiddagspassning finns som tillval mellan klockan 8.00 - 9.00 och/eller 15.00-16.00 måndag-onsdag för dem som behöver. Morgonpassning finns även på torsdag morgon, ingen eftermiddagspassning på torsdag.
Det är då en något högre avgift för lägret. Samling och upprop för alla juniorer sker varje morgon vid det övningsfält som de har första passet vid.

På Sommarlägret är det i första hand våra äldre utbildade ungdomscoacher som tar hand om barnen. Vi jobbar utifrån materialet Golfäventyret och tränar på våra övningsområden och på banan. Att på egen hand kunna komma ut och spela på bana är otroligt viktigt. Vi kommer därför att gå igenom stegen för det med dem som behöver. Under träningen går vi igenom alla delar av spelet såsom järnslag, driver, bunker, putt etc.
Vi har också som mål att alla ska ha spelat minst 3 rundor på banan. En av rundorna är Teen Cup. Teen Cup spelas på den nivå spelaren är på. Teen Cup är upplagd som en tävling för att alla spelare ska få känna på hur det är, men inga resultat visas för denna tävling.

Dagen avslutas med diplomutdelning gruppvis och efter Teen Cup är dagen slut.

Pris för Sommarlägret 2024 är:

1995 kr - EJ morgonpassning
2095 kr - MED morgonpassning eller eftermiddagspassning*
2195 kr - MED morgon- och eftermiddagspassning*

*Passning: Morgon och/eller eftermiddagspassning finns för dig som behöver lämna tidigare och/eller hämta senare. Måndag - torsdag klockan 8.00 kommer det att finnas ledare på plats vid Juniortrappan för att ta emot dem som anmält intresse och måndag - onsdag mellan kl. 15.00-16.00 finnas ledare som tar hand om barn som har en senare upphämtningstid.

Vid hämtning kl. 16.00 försök gärna att komma i tid eller hör av er så vi vet när ni kommer.

OBS! Vid överanmälningar har medlemmar i Viksjö GK eller Järfälla GK förtur så länge de har anmält sig inom utsatt anmälningstid.

Tänk på.
Vi kommer att vara ute så ta med "kläder för väder" och gärna en påse med extrakläder. Kläder kan förvaras på klubben under lägret. Ta gärna med en extra frukt, vattenflaska och alla klubbor till varje lägerdag. För dig som inte har egna klubbor så finns det att låna. Var dock noga med att meddela det till oss, så att vi kan förbereda.

ANMÄLAN OCH BETALNING

Sista anmälan är onsdag 5 juni.

Välkommen på läger!
Kom, träffas och trivs på Viksjö Golfklubb!